Jak wybrać odpowiedni baton białkowy?

Jeśli zamierzasz włączyć wysokiej jakości batony białkowe do swojej diety, czytanie i zrozumienie etykiet składników na różnych typach batonów jest kluczem do wyboru najzdrowszej opcji dla Ciebie. Oto kilka ogólnych wskazówek do rozważenia.

Zawartość białka

Na przekąskę między posiłkami lub przed czy też po treningu poszukaj batonu zawierającego co najmniej 20 gramów białka. Baton zastępujący posiłek powinien zawierać co najmniej 30 gramów białka.

Rodzaj białka

Białko w batonach zazwyczaj pochodzi z nabiału lub roślin. Najpopularniejsze to serwatka, soja, jajka, mleko, ryż, groszek i konopie. Jeśli masz alergie lub nadwrażliwość (na przykład nie tolerujesz laktozy), wybierz baton oparty na rodzaju białka, które możesz bezpiecznie jeść.

Kalorie

Jeśli szukasz batonika do jedzenia między posiłkami, trzymaj się takiego, który ma około 220 do 250 kalorii. Batony białkowe, które mają zastąpić posiłek, mogą mieć od 300 do 400 kalorii.

Błonnik

Ten element jest kluczowy: błonnik jest sycący, więc im więcej błonnika w batonie, tym większe prawdopodobieństwo, że do następnej przekąski lub posiłku nie będziesz czuł się głodny. Nie poprzestawaj na mniej niż trzech do pięciu gramów błonnika w batonie białkowym.

Cukier

Uważaj na batony proteinowe, które rywalizują ze zwykłymi batonami pod względem zawartości cukru. Niektóre mogą zawierać nawet 30 gramów dodatkowego cukru – gdy idealna zawartość wynosi około pięciu gramów lub mniej. Sztuczne słodziki nie są lepszą opcją, ponieważ często powodują wzdęcia i gazy.

Comments are closed.