Kwasy omega 3 – jak wpływają na organizm?

Kwasy tłuszczowe omega 3 mają pozytywne wpływ na organizm, dlatego warto je suplementować. Dobowe zapotrzebowanie na ten składnik to około 1 gram. Odpowiednią ilość dostarczymy spożywając około 150 gramów tłustych ryb lub owoców morza dwa razy w tygodniu. W Polsce wiele osób cierpi na niedobory omega 3, ze względu na zbyt niskie spożycie ryb.

Wpływ kwasów omega 3 na organizm

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe mają pozytywny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Pomagają one w leczeniu chorób autoimmunologicznych, takich jak np. alergia. Dodatkowo mogą pomóc w przypadku zaburzeń psychicznych i problemów z pamięcią. Kwasy omega 3 chronią nasz układ nerwowy, poprawiają odporność i mogą zmniejszać ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów. W diecie ważne jest odpowiedni stosunek kwasów omega 3 i 6, gdyż mają one działanie antagonistyczne. Optymalny stosunek to 1:5, przy czym więcej jest kwasów omega 6.

Jakie omega 3 wybrać?

Omega 3 znajdziemy pod postacią kapsułek w żelowej otoczce, bądź w postaci płynnego oleju. W drugim przypadku ważne jest odpowiednie przechowywanie, żeby olej nie stracił swoich prozdrowotnych właściwości. Większość decyduje się na zakup kapsułek, gdyż są one bezwonne i bezsmakowe.

Poczytaj więcej tu

Comments are closed.